Anyone for pink..

eller andra ljuva pasteller som stämmer 
med ljusets återkomst? Detta fenomen har 
intresserat mig i många år i inredningens värld.
Redan nu kan man se en förändring
 runtomkring sig i klädval och inredning,
 Jag har numera förstått att det kanske inte har 
med årstiderna endast att göra utan att även
 det Nordiska ljusets påverkar oss, mer än vi tror.
I år har inte bara mina kunder utan även jag 
själv har ramlat dit, den gustavianska lilla
soffans rosa sidentyg gör mig oerhört glad
och lyser ikapp med ljusets strålar genom
fönsterrutorna i väntan på våren.
Glad blir jag också av mina kollegors
fantastiskt fint utförda arbete under
min frånvaro. Vissa moment i  verksta'n
är fortfarande tuffa för min rygg och
jag har lärt mig att ta skeden i vacker 
hand och be om hjälp.
Mönsterpassat, trådrakt och rätt spända bisband.
Nu spelar nog inte ljus eller årstid in helt i mitt val,
tyget har haft en stark påverkan i mitt val.
För att behålla den rätta karaktären av möbelns stilepok
blev valet av sidentyg avgörande, relativt tidlöst i mönster
men med en aningen mer vågad färg i dagens mått. 

One happy pink lady, Ia 


The return of the famous Scandinavian Northern daylight
is up by 15 min per week. 

Vivid and brighter colours are already often seen in daily life,
people wearing spring collections under their outerwear despite the snow
and the cold, which continues it's majesctic control on us over here.

The daylight is not only returning, it's also becoming stronger by the day!
Colours picked for interior decorations also tend to be the ones of the pastel
 palette, associated with spring. Lots of pink, green, lavender.....and more.

This spring not only my customer's choices...also I decided to go
for pink silk for the gilded Gustavian sofa.
Classic pattern with a flair of colour.

Being a member of the Swedish Upholsterer Board,
I'd like to contribute on my talented colleagues, for
taking care of this darling sofa whle I was away from
the workshop. A most skilfully craft work performed
 by true artisans, my eyes are smiling with pleasure!













Comments

Popular posts from this blog

Modalert

Swagbucks